خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/27 - 11:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
تاکید رحیمی‌جهان آبادی بر اهمیت توسعه روابط چندجانبه:

قدرت رو به رشد ایران در غرب آسیا برای سازمان همکاری شانگهای اهمیت دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نقش آفرینی ایران در سازمان همکاری شانگهای می‌تواند در ابعاد اقتصادی، سیاسی و امنیتی اثرگذار باشد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت نقش آفرینی کشورمان در سازمان همکاری شانگهای، گفت: این پیمان در ابعاد اقتصادی، سیاسی و امنیتی  برای کشورهای عضو این مجموعه می تواند مهم باشد.



نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران در گذشته علاقمندی خودش برای پیوستن به این سازمان را اعلام کرده اما به دلیل تنش های کشورمان با آمریکا از پیوستن به این مجموعه جلوگیری شد.



وی ادامه داد: البته اکنون با توجه به قدرت رو به رشد ایران اسلامی و اثرگذاری کشورمان در غرب آسیا، جمهوری اسلامی کلیدی‌ترین کشور محسوب می شود و سازمان همکاری شانگهای برای توسعه روابط خود به ظرفیت ایران نیاز دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: چین و روسیه به عنوان کشورهای بزرگ اقتصادی در این مجموعه فعالیت می کنند و می توانند شرکا خوبی برای دیگر اعضا باشند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین کشورهایی مانند قزاقستان، تاجیکستان و قرقیزستان در آسیای میانه فعالیت دارند که می توانند ظرفیت های خوبی برای توسعه اقتصادی کشورهای عضو شانگهای در این بخش از آسیا محسوب شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 308205
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار